Silvermedalj till Nexans reklamfilm

Vår kreativa kommunikation har vunnit ytterligare ett reklampris. Denna gång för filmen om Titanex.

Titanex - silver medal diplomaDen 6 september gick Swedish Media Festival – Sveriges enda nationella tävling för beställningsfilm – av stapeln i Örebro. Priser delades ut i 12 olika klasser.

Nexans reklamfilm för Titanex kammade hem ett silver i kategorin Produkter och tjänster.

Guldet i samma kategori gick till Volvo och introduktionsfilmen för nya Volvo XC40.

Filmen "Nexans Titanex cable survival challenge" togs fram i samband med lanseringen av Nexans nya, uppgraderade Titanex-kabel. Läs mer och se filmen via länk till höger.

Det är inte första gången som Nexans vinner reklampriser tillsammans med Mecka. Under 2017 vann vi priser i tre olika reklamtävlingar för vår kampanj The Ultimate Experiment med världens första riktiga kabeltröja.
 

Om Swedish Media Festival
Swedish Media Festival är Sveriges enda renodlade tävling för beställningsfilm och arrangeras i samarbete med Örebro Filmförening, Live at Heart, Takeoff och Chimney Group. I tävlingen anmäler man sig inom tolv olika klasser av film som sedan bedöms av tävlingens jury. Vinnarna får motta sina pris under prisceremonin som hålls i samband en bankett för tävlingens deltagare under Live at Heart festivalen.

Kontakt:

Katrin Strömsjö Marknadschef
Tel 0325-80134
katrin.stroemsjoe@nexans.com