Kabelkampanj tog VM-silver

2013-10-16 - I Nexans kampanj figurerar en blixtlåsförsedd kokosnöt för att illustrera företagets nya, lättskalade 1 kV Easy-kraftkablar. Nu har kampanjen belönats med silver i VM i direktmarknadsföring. 

I mars i år kammade kampanjen hem guldmedalj i den svenska reklamtävlingen Guldnyckeln. Nu har Nexans kabelkampanj tillsammans med reklambyrån Mecka uppmärksammats även i internationella sammanhang och belönats med silver när VM i direktmarknadsföring - Echo Awards - avgjordes i Chicago den 15 oktober.

Kokosnöt - kampanj Nexans 1kV EasyDet känns fantastiskt roligt att vår kabelkampanj uppmärksammas i reklamsammanhang, säger Eva Wallin, kommunikationschef på Nexans Sweden.  

Extra roligt är dessutom det faktum att att vår kampanj kunde hävda sig mot stora och reklamstarka varumärken som Coca Cola, Nestlé, Heineken, Fanta och Proctor & Gamble som också tävlade i samma kategori.

Nexans och Meckas kokosnötkampanj tävlade i kategorin Product manufacturing and distribution, en kategori där det i år inte delades ut någon guldmedalj. Nexans silvermedalj kan således anses "bäst i klassen" inom sin kategori.