Kokosnöt kammade hem guld

Nexans 1kV-Easykampanj belönad med Guldnyckel

Kokosnöt - kampanj Nexans 1kV Easy
Nexans kampanj tog guld med motiveringen: Att skapa intresse hos över 200 butikschefer för en lång och svart produkt med namnet 1kV, var sannerligen ingen lätt nöt. Men varför knäcka nöten? När man kan sätta dit en praktisk dragkedja. Foto: Guldnyckeln
2013-03-22 –Nexans kampanjer fortsätter att skörda framgångar inom reklambranschen. Den 21 mars premierades vår kampanj "Kokosnöten" med guldmedalj i DM-tävlingen Guldnyckeln.

Årets bästa direktreklam utses varje år i tävlingen Guldnyckeln. Nexans reklambyrå Mecka från Borås var med "Kokosnöten" en av de nominerade i kategorin Produkttillverkning och distribution. För att lansera Nexans nya, revolutionerande Easykraftkablar valde Mecka att låta en lättöppnad kokosnöt med dragkedja spela huvudrollen. Ett både tydligt och annorlunda sätt att visualisera hur lättskalade de nya kablarna är. I kampanjen ingick bl.a. DM, kampanjwebb, filmer, annonser, banners och EDR.

Den 21 mars utsågs vinnarna vid en festlig gala på Globens annex i Stockholm och Nexans kampanj kammade hem guldet! Reklambyrån Mecka har även tidigare tagit medaljer i Guldnyckeln med Nexans kampanjer; guld till Nexans kampanj "De brand- och vattenskadade breven" 2010 och silver för kampanjen "Dolda fördelar" 2011.

Guldnyckeln arrangeras årligen av Swedma - Swedish Direct Marketing Association. Swedma är en intresseorganisation för alla som arbetar med direktmarknadsföring. För att uppmuntra företag och reklambyråer att producera resultatorienterad kommunikation och premiera dem som arbetar med direktmarknadsföring arrangerar de varje år inspirationsdagen och tävlingen Guldnyckeln. 

Kontakt:

Wallin Eva Kommunikationschef
Tel 0325-801 98
eva.wallin@nexans.com